Fish Consumption, Fish Oil, Omega-3 Fatty Acids, and Cardiovascular Disease
The Scientific Paper:
Penny M. Kris-Etherton, William S. Harris, and Lawrence J. Appel. Circulation. Vol. 106. pp 2747-2757. 2002.
Review This Scientific Paper’s Abstract:
http://circ.ahajournals.org/cgi/content/full/106/21/2747
The Purpose of this Study:
These scientists attempt to distinguish between plant-derived, marine-derived, and docosahexaenoic acid omega-3 fatty acids (beneficial fatty acids essential to good health in people). These scientists also relate the 2002 state of scientific knowledge with regard to both eating fish and taking omega-3 fatty acid supplements.
Some Background, Methods, Results, Caveats, and Other Select Points:
- This peer-reviewed, scientific paper was published in 2002.
- Some large scientific studies suggest that people at risk for certain types of heart disease (here, coronary heart disease or CHD) benefit from eating plant- and/or marine-derived omega-3 fatty acids. The ideal intakes are unclear in 2002.
- Before people can properly and freely use high quality, contaminant-free, omega-3 fatty acid supplements, these supplements must be readily available to all people for a reasonable price.
A Bottom Line:
Omega-3 fatty acids are shown in certain scientific studies to reduce the incidence of certain heart disease in people (here, cardiovascular disease or CVD)
Find This Scientific Paper for Your Review:
AHA Scientific Statement: Fish Consumption, Fish Oil, Omega-3 Fatty Acids, and Cardiovascular Disease. Circulation. Vol. 106. pp 2747-2757. 2002.
http://circ.ahajournals.org/cgi/content/full/106/21/2747
|